[ad_1]

تقویت عضلات

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بین 30 تا 60 دقیقه فعالیت تقویت عضلانی هر هفته با کاهش 10 تا 20 درصدی خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است، و به ویژه در اثر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان، تجزیه و تحلیل داده های تلفیقی از شواهد موجود نشان داده شده است. منتشر شده به صورت آنلاین در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا.

یافته ها مستقل از ورزش هوازی هستند. اما این تجزیه و تحلیل به منحنی J شکل برای اکثر نتایج اشاره می کند، بدون شواهد قطعی مبنی بر اینکه بیش از یک ساعت در هفته فعالیت تقویت عضلانی خطر را همچنان کاهش می دهد.

دستورالعمل‌های فعالیت بدنی، فعالیت‌های منظم تقویت عضلات را برای بزرگسالان توصیه می‌کنند، در درجه اول به دلیل فواید شناخته شده برای سلامت عضلات اسکلتی. نمونه هایی از این فعالیت ها شامل بلند کردن وزنه است. کار با نوارهای مقاومت؛ فشار، دراز و نشست و اسکات؛ و باغبانی سنگین مانند حفاری و بیل زدن.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که فعالیت تقویت عضله با خطر کمتر مرگ مرتبط است، اما مشخص نیست که «دوز» بهینه چه مقدار باشد.

برای تلاش برای یافتن این موضوع، محققان پایگاه‌های اطلاعاتی تحقیقاتی را برای مطالعات مشاهده‌ای آینده‌نگر مرتبط بررسی کردند که شامل بزرگسالان بدون مشکلات عمده سلامتی می‌شد که حداقل به مدت 2 سال تحت نظارت قرار گرفته بودند.

تجزیه و تحلیل نهایی شامل 16 مطالعه از یک حافظه پنهان اولیه 29 بود. اولین مطالعه در سال 2012 منتشر شد و بیشتر مطالعات در ایالات متحده و بقیه از انگلستان، اسکاتلند، استرالیا و ژاپن انجام شد. حداکثر دوره نظارت 25 سال به طول انجامید.

تعداد شرکت کنندگان در مطالعه از تقریباً 4000 تا تقریباً 480000 متغیر بود و در محدوده سنی 18 تا 97 قرار داشت. دوازده مطالعه شامل مردان و زنان بودند. دو نفر فقط شامل مرد بودند در حالی که سه نفر فقط شامل زن بودند. تمام مطالعات انواع ایروبیک یا سایر فعالیت‌های بدنی و همچنین فعالیت‌های تقویت عضلات را در نظر گرفتند.

تجزیه و تحلیل داده‌های تلفیقی نشان داد که فعالیت‌های تقویت عضله با 10 تا 17 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی و همچنین مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی، سرطان، دیابت و سرطان ریه مرتبط است.

هیچ ارتباطی بین تقویت عضلات و کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، از جمله سرطان روده، کلیه، مثانه یا پانکراس یافت نشد.

منحنی J شکل ظاهر شد، با حداکثر کاهش خطر بین 10 تا 20 درصد در حدود 30 تا 60 دقیقه در هفته فعالیت های تقویت عضله برای مرگ به هر علت، بیماری های قلبی عروقی و همه سرطان ها.

یک ارتباط L شکل برای دیابت مشاهده شد، با کاهش خطر بزرگ تا 60 دقیقه در هفته فعالیت های تقویت عضلانی، که پس از آن یک کاهش تدریجی وجود داشت.

تجزیه و تحلیل مشترک تقویت عضلات و فعالیت های هوازی نشان داد که کاهش خطر مرگ به هر علت، بیماری قلبی عروقی و سرطان با ترکیب این دو نوع فعالیت حتی بیشتر بود: به ترتیب 40، 46 و 28 درصد کمتر.

محققان محدودیت‌های خاصی را برای یافته‌های خود تصدیق می‌کنند، که یکی از اصلی‌ترین آنها این بود که داده‌های تنها چند مطالعه برای هر یک از نتایج مورد مطالعه ادغام شدند. مطالعات وارد شده همچنین بر ارزیابی ذهنی فعالیت‌های تقویت عضلات تکیه داشتند.

از آنجایی که اکثر مطالعات در ایالات متحده انجام شده‌اند، ممکن است نتایج به‌طور گسترده‌تر قابل استفاده نباشند، محققان احتیاط می‌کنند که می‌افزایند که مطالعات وارد شده همگی به جای آزمایش‌های بالینی، مشاهده‌ای بوده‌اند.

آنها می نویسند که با توجه به ارتباط های J شکل، پتانسیل حجم بالاتر فعالیت های تقویت عضلات در کاهش خطر مرگ نامشخص است.

اما آنها نتیجه می گیرند: “ترکیبی از تقویت عضلات و فعالیت های هوازی ممکن است مزایای بیشتری برای کاهش همه علل ایجاد کند. [cardiovascular disease]و مرگ و میر کلی سرطان.

با توجه به اینکه داده‌های موجود محدود است، مطالعات بیشتری – مانند مطالعاتی که بر جمعیتی متنوع‌تر متمرکز شده‌اند – برای افزایش قطعیت شواهد مورد نیاز است.


جلسات توصیه شده سطوح فعالیت بدنی هفتگی با کاهش خطر مرگ مرتبط است


اطلاعات بیشتر:
فعالیت‌های تقویت‌کننده عضله با خطر و مرگ‌ومیر کمتر در بیماری‌های عمده غیرواگیر مرتبط است: مرور سیستماتیک و متاآنالیز مطالعات کوهورت، مجله پزشکی ورزشی بریتانیا (2022). DOI: 10.1136/bjsports-2021-105061

ارائه شده توسط British Medical Journal

نقل قول: 30-60 دقیقه فعالیت هفتگی تقویت ماهیچه با 10-20٪ کاهش خطر مرگ مرتبط است (2022، 28 فوریه) در 28 فوریه 2022 از https://medicalxpress.com/news/2022-02-mins-weekly-muscle- بازیابی شده است. linked.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.



[ad_2]