آخرین مطالب

روشن کردن راه برای ریتم های روزانه سالم تر


روشن کردن راه برای ریتم های روزانه سالم تر

توصیه های جدید نورپردازی از خواب بهتر، بیداری و سلامت فیزیولوژیکی بهتر پشتیبانی می کند. اعتبار: Pixabay، Pexels (CC0، creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/)

نوری که در طول زندگی روزمره خود تجربه می کنیم تأثیر زیادی بر ریتم بدن ما دارد. سبک زندگی مدرن، با دسترسی 24 ساعته به نور الکتریکی و کاهش قرار گرفتن در معرض نور طبیعی روز، می تواند خواب را مختل کند و بر سلامت، رفاه و بهره وری تأثیر منفی بگذارد. گزارش جدیدی که در 17 مارس در مجله دسترسی آزاد منتشر می شود زیست شناسی PLOS به این موضوع می پردازد که دقیقاً روشنایی باید در طول روز و عصر چقدر باشد تا از ریتم های سالم بدن، خواب آرام و هوشیاری در طول روز پشتیبانی کند.

پروفسور تیموتی براون از دانشگاه منچستر، بریتانیا، و کنت رایت از دانشگاه کلرادو بولدر، ایالات متحده، یک مجموعه بین المللی از کارشناسان برجسته علمی را گرد هم آوردند تا اولین توصیه های مبتنی بر شواهد و اجماع را برای نور سالم در روز، عصر و شب به توافق برسانند. گرفتن در معرض. این توصیه‌ها راهنمایی‌های بسیار مورد نیاز را برای صنایع روشنایی و الکترونیک ارائه می‌کنند تا به طراحی محیط‌های سالم‌تر و بهبود نحوه نورپردازی محل کار، ساختمان‌های عمومی و خانه‌هایمان کمک کنند.

یک سوال کلیدی که در گزارش جدید به آن پرداخته شد این بود که چگونه می توان به درستی میزان تأثیرگذاری انواع مختلف نور بر ریتم بدن و الگوهای روزانه خواب و بیداری را اندازه گیری کرد. نور از طریق نوع خاصی از سلول در چشم که از پروتئین حساس به نور، ملانوپسین استفاده می‌کند، بر این الگوها تأثیر می‌گذارد، که متمایز از پروتئین‌های موجود در میله‌ها و مخروط‌هایی است که بینایی را پشتیبانی می‌کنند (و روش‌های سنتی اندازه‌گیری «روشنایی» بر آن استوار است). . از آنجایی که ملانوپسین بیشترین حساسیت را به نور در بخش خاصی از طیف بینایی دارد (نور آبی-فیروزه‌ای)، توصیه‌های جدید از استاندارد اندازه‌گیری نور جدید توسعه‌یافته متناسب با این ویژگی منحصربه‌فرد یعنی روشنایی نور روز ملانوپی استفاده می‌کنند. تجزیه و تحلیل داده‌ها در طیف وسیعی از مطالعات آزمایشگاهی و میدانی ثابت کرد که این رویکرد اندازه‌گیری جدید می‌تواند روش قابل اعتمادی برای پیش‌بینی اثرات نور بر فیزیولوژی و ریتم بدن انسان ارائه دهد و بنابراین می‌تواند مبنای توصیه‌های کاربردی و معنادار باشد.

گام بعدی مهم، ادغام توصیه‌ها در دستورالعمل‌های رسمی روشنایی است، که در حال حاضر به جای تأثیرات بر سلامت و رفاه، بر الزامات بصری تمرکز دارند. علاوه بر این، انتظار می‌رود افزایش پیچیدگی در فناوری نورپردازی LED و در دسترس بودن سنسورهای نور کم‌هزینه باعث افزایش سهولت افراد در بهینه‌سازی قرار گرفتن در معرض نور شخصی برای حمایت از ریتم‌های بدن خود مطابق با توصیه‌های جدید شود.

براون می افزاید: “این توصیه ها اولین اجماع علمی، کمی و راهنمایی برای الگوهای مناسب روزانه قرار گرفتن در معرض نور برای حمایت از ریتم های سالم بدن، خواب شبانه و هوشیاری در طول روز را ارائه می دهد. این اکنون چارچوبی واضح برای اطلاع از نحوه نورپردازی هر فضای داخلی ارائه می دهد. محل کار، موسسات آموزشی و امکانات بهداشتی به خانه های خودمان.”


ماسک های صورت LED در رسانه های اجتماعی برای داشتن پوستی درخشان محبوب هستند، اما می توانند خواب شما را مختل کنند


اطلاعات بیشتر:
Brown TM، Brainard GC، Cajochen C، Czeisler CA، Hanifin JP، Lockley SW، و همکاران. (2022) توصیه هایی برای قرار گرفتن در معرض نور داخلی در طول روز، عصر و شب برای حمایت از فیزیولوژی، خواب و بیداری در بزرگسالان سالم. PLoS Biol 20 (3): e3001571. doi.org/10.1371/journal.pbio.3001571

ارائه شده توسط کتابخانه عمومی علوم

نقل قول: روشن کردن راه به سوی ریتم‌های روزانه سالم‌تر (۲۰۲۲، ۱۷ مارس) در ۱۷ مارس ۲۰۲۲ از https://medicalxpress.com/news/2022-03-healthier-daily-rhythms.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.