آخرین مطالب

ورزش داروی قدرتمندی برای افسردگی است


ورزش داروی قدرتمندی برای افسردگی است

تا به حال، بیشتر مردم شنیده اند که ورزش برای سلامتی آنها مفید است.

یک بررسی جدید نشان می دهد که می تواند در اختلال افسردگی اساسی نیز تفاوت ایجاد کند.

محققان 15 مطالعه موجود را با داده‌های مربوط به ورزش و افسردگی تجزیه و تحلیل کردند و به ارتباط بین فعالیت بدنی و خطر افسردگی پی بردند. محققان تخمین زدند که تقریباً 12 درصد از موارد افسردگی را می‌توان با مقدار مشخصی ورزش پیشگیری کرد.

زیاد طول نکشید.

به گفته محققان به سرپرستی سورن بریج و جیمز وودکاک از دانشکده پزشکی بالینی دانشگاه کمبریج، فعالیت بدنی با فواید قابل توجهی برای سلامت روان مرتبط بود، حتی زمانی که فردی به اندازه توصیه‌های بهداشت عمومی ورزش نمی‌کرد. انگلستان.

این مطالعه نشان داد افرادی که به مدت 2.5 ساعت در هفته پیاده روی تند انجام می دهند نسبت به افرادی که اصلاً ورزش نمی کنند در معرض خطر افسردگی کمتری قرار دارند.

جنیفر هایز گفت: “هر حرکت، هر حرکت، هر قدم مهم است. لازم نیست به اندازه ای باشد که برای سلامت جسمانی نیاز دارید. شما می توانید با نیمی از آن کنار بیایید، و این با ادبیات بسیار سازگار است.” یک عصب شناس که در این مطالعه شرکت نداشت.

هایز دانشیار گروه حرکت شناسی در دانشگاه مک مستر در انتاریو، کانادا است.

15 مطالعه تجزیه و تحلیل شده برای این مقاله جدید شامل بیش از 191000 شرکت کننده در کل بود.

محققان دریافتند افرادی که نیمی از مقدار توصیه شده فعالیت بدنی را انباشته می کنند، در مقایسه با بزرگسالانی که هیچ فعالیتی ندارند، 18 درصد کمتر در معرض خطر افسردگی قرار دارند. خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که ساعات توصیه شده را انباشته کردند، 25 درصد کمتر بود. با ورزش بالاتر از آن سطح، مزایا کاهش می یابد.

این مطالعه خاطرنشان کرد که افسردگی حدود 280 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و علت اصلی بار بیماری های مرتبط با سلامت روان است. با مرگ زودرس ناشی از خودکشی و مشکلات سلامتی همراه است.

به گفته نویسندگان، تخمین دوز ورزش مورد نیاز می تواند چالش برانگیز باشد.

هایز گفت بسیاری از افرادی که افسردگی دارند تشخیص داده نمی شوند. او گفت که ایجاد انگیزه در افرادی که با افسردگی زندگی می کنند برای تحرک نیز می تواند دشوار باشد، بنابراین اطلاعاتی که هر حرکتی می تواند به آنها کمک کند ممکن است برای آن افراد مفید باشد.

هایز پیشنهاد کرد که مردم باید سعی کنند هر روز کمی حرکت کنند. شاید پنج دقیقه یا 10 دقیقه پیاده روی باشد. برای افرادی که تمام روز می نشینند، می تواند هر 30 دقیقه یک استراحت دو دقیقه ای حرکتی باشد.

او می‌گوید: «ما باید به همین سادگی باشیم، مخصوصاً برای افرادی که اصلاً حرکت نمی‌کنند، و بپذیریم که این مانع انگیزشی اضافی برای افرادی که از افسردگی رنج می‌برند وجود دارد.»

هایز گفت: «من فکر می‌کنم شواهد جمع‌آوری شده واضح است که ما باید در مورد فواید ورزش برای این افراد صحبت کنیم، چه به تنهایی یا به عنوان یک درمان مکمل برای دارو.

دکتر آنتونیا باوم، استادیار بالینی روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن دی سی است.

باوم که هیچ نقشی در این مطالعه نداشت، گفت: در درمان افسردگی، ورزش، روان‌درمانی، حذف داروهای سوء مصرف و افزودن داروهایی که به طور خاص هدفمند برای درمان هستند، نقش دارند.

او گفت که دلایلی که ورزش ممکن است برای سلامت روان مفید باشد بسیار است.

می تواند گردش خون را در مغز بهبود بخشد و بر التهاب و پاسخ ایمنی بدن تأثیر بگذارد. بین سلامت قلب و افسردگی رابطه وجود دارد. باوم گفت، ممکن است مزایای نامشهودی نیز وجود داشته باشد، مانند احساس قدرت با قوی‌تر شدن یا داشتن حس خوب بودن.

باوم گفت: نویسندگان این مطالعه جدید داده های زیادی را برای حمایت از رابطه بین فعالیت بدنی و افسردگی جمع آوری کرده اند، اگرچه می تواند متغیرهای زیادی از جمله ژنتیک وجود داشته باشد.

باوم در کار خود دیده است که چگونه ورزش بیش از حد می تواند منجر به فرسودگی شغلی در ورزشکاران شود یا عاملی برای اختلال خوردن باشد، بنابراین او خوشحال بود که این مطالعه همچنین به بررسی این موضوع پرداخته است که فواید ورزش در چه نقطه ای ممکن است کاهش یابد.

باوم گفت: “آنها حداقل به آن رابطه معکوس در یک نقطه متقاطع خاص اشاره کردند، که البته تعیین کمیت آن دشوار است.”

باوم گفت: در حالی که بسیاری از ارائه دهندگان به بیماران خود پیشنهاد می کنند که از ورزش سود ببرند، تقویت این پیام مهم است. او با تمرین آنچه که موعظه می کند، گاهی اوقات رفتار ورزشی را در جلسات با بیماران با راه رفتن یا دویدن با آنها الگو می کند.

باوم گفت: «من فکر می‌کنم در جایی ما پزشکان هم در طب عمومی داخلی و هم در روان‌پزشکی و احتمالاً در هر زمینه دیگری، تمایل داریم که دچار افت شویم؛ ممکن است به بیماران خود بگوییم که ورزش کنند، اما شما باید به تقویت آن ادامه دهید.»

یافته های مطالعه به صورت آنلاین در 13 آوریل منتشر شد روانپزشکی جاما.


ورزش مزایای بیشتری برای سلامت قلب برای افراد مبتلا به شرایط مرتبط با استرس دارد


اطلاعات بیشتر:
متیو پیرس و همکاران، ارتباط بین فعالیت بدنی و خطر افسردگی، روانپزشکی جاما (2022). DOI: 10.1001/jamapsychiatry.2022.0609

مؤسسه ملی سلامت روان ایالات متحده بیشتر در مورد افسردگی صحبت می کند.

© 2022 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: ورزش دارویی قدرتمند برای افسردگی است (2022، 13 آوریل) بازیابی شده در 13 آوریل 2022 از https://medicalxpress.com/news/2022-04-powerful-medicine-depression.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.