آخرین مطالب

رژیم های غذایی سرشار از فیبر با مقاومت کمتر آنتی بیوتیکی در باکتری های روده مرتبط است


فیبر

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

طبق مطالعه منتشر شده توسط دانشمندان سرویس تحقیقات کشاورزی و همکارانشان در بزرگسالان سالمی که رژیم غذایی متنوعی با حداقل 8 تا 10 گرم فیبر محلول در روز دارند، میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک کمتری در روده خود دارند. mBio.

میکروب‌هایی که در برابر آنتی‌بیوتیک‌های متداول مختلف مانند تتراسایکلین و آمینوگلیکوزید مقاومت دارند، منبع خطر قابل توجهی برای مردم در سراسر جهان هستند، با این انتظار که مشکل مقاومت ضد میکروبی (AMR) – اصطلاحی که به باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها اشاره دارد. که به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند – احتمالاً در دهه های آینده بدتر می شوند.

مقاومت ضد میکروبی در افراد عمدتاً بر اساس میکروبیوم روده آنها است، جایی که میکروب ها به عنوان حامل استراتژی های کدگذاری ژنتیکی برای زنده ماندن در تماس با آنتی بیوتیک ها شناخته شده اند.

و نتایج مستقیماً به این ایده منتهی می‌شود که اصلاح رژیم غذایی می‌تواند سلاح جدیدی در مبارزه با مقاومت ضد میکروبی باشد. که برخی از آمریکایی‌ها قبلاً می‌خورند.”

در این مطالعه، محققان به دنبال ارتباط خاصی از سطوح ژن‌های مقاومت آنتی‌بیوتیکی در میکروب‌های روده انسان با فیبر و پروتئین حیوانی در رژیم غذایی بزرگسالان بودند.

محققان دریافتند که رژیم غذایی با سطوح بالاتر فیبر و سطوح پایین پروتئین، به ویژه از گوشت گاو و خوک، به طور قابل توجهی با سطوح پایین‌تر ژن‌های مقاومت ضد میکروبی (ARG) در میان میکروب‌های روده آن‌ها مرتبط است. آنهایی که کمترین میزان ARG را در میکروبیوم‌های روده‌شان داشتند، همچنین دارای فراوانی بیشتری از میکروب‌های بی‌هوازی سخت‌گیرانه بودند، که باکتری‌هایی هستند که با وجود اکسیژن رشد نمی‌کنند و نشانه‌ای از یک روده سالم با التهاب کم هستند. گونه های باکتریایی در خانواده Clostridiaceae بیشترین تعداد بی هوازی یافت شده بودند.

اما میزان پروتئین حیوانی در رژیم غذایی پیش بینی کننده سطح بالای ARG نبود. قوی ترین شواهد برای ارتباط مقادیر بالاتر فیبر محلول در رژیم غذایی با سطوح پایین تر ARG بود.

با کمال تعجب، مهم‌ترین پیش‌بینی‌کننده سطوح پایین ARG، حتی بیشتر از فیبر، تنوع رژیم غذایی بود. “لمی افزود.

فیبر محلول، همانطور که از نامش پیداست، در آب حل می شود و نوع اصلی فیبر موجود در غلاتی مانند جو و جو است. حبوبات مانند لوبیا، عدس و نخود، دانه ها (مانند دانه چیا) و آجیل؛ و برخی میوه ها و سبزیجات مانند هویج، انواع توت ها، کنگر فرنگی، کلم بروکلی و کدو حلوایی زمستانه.

از سوی دیگر داده‌ها، افرادی که بالاترین سطوح ARG را در میکروبیوم‌های روده‌شان داشتند، در مقایسه با گروه‌هایی با سطوح پایین و متوسط ​​ARG، میکروبیوم‌های روده‌ای متنوع کمتری داشتند.

Lemay گفت: “رژیم های غذایی ما غذای میکروب های روده را فراهم می کند. همه اینها نشان می دهد که آنچه می خوریم ممکن است راه حلی برای کاهش مقاومت ضد میکروبی با اصلاح میکروبیوم روده باشد.”

در مجموع، 290 بزرگسال سالم در این مطالعه شرکت کردند.

لمی گفت: «اما این هنوز یک شروع است، زیرا کاری که ما انجام دادیم یک مطالعه مشاهده‌ای بود تا مطالعه‌ای که در آن رژیم غذایی خاصی برای افراد مورد استفاده قرار دادیم که امکان مقایسه‌های سر به سر بیشتری را فراهم می‌کرد. در پایان، مداخلات غذایی ممکن است در کاهش بار مقاومت ضد میکروبی مفید باشد و در نهایت ممکن است دستورالعمل‌های غذایی را ایجاد کند که نحوه کاهش خطر عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک را در نظر می‌گیرد.


یک رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد


اطلاعات بیشتر:
اندرو اولیور و همکاران، انجمن رژیم غذایی و مقاومت ضد میکروبی در بزرگسالان سالم ایالات متحده، mBio (2022). DOI: 10.1128/mbio.00101-22

اطلاعات مجله:
mBio

ارائه شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده

نقل قول: رژیم های غذایی پر فیبر مرتبط با مقاومت کمتر آنتی بیوتیکی در باکتری های روده (2022، 10 مه) در 11 مه 2022 از https://medicalxpress.com/news/2022-05-diets-high-fiber-antibiotic-resistance.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.