آخرین مطالب

مطالعه جدید نشان می دهد که پاورلیفتینگ به اندازه ورزش با وزن بدن برای کمردرد مزمن موثر است


مطالعه جدید نشان می دهد که پاورلیفتینگ به اندازه ورزش با وزن بدن برای کمردرد مزمن موثر است

دکتر گیبز گفت این یافته‌ها ابزارهای بیشتری را در جعبه ابزار استعاری در اختیار پزشکان قرار می‌دهد تا بتوانند به بسیاری از استرالیایی‌های مبتلا به کمردرد مزمن دسترسی پیدا کنند و به آنها کمک کنند. اعتبار: Shutterstock

مشکلات مزمن کمر در میان استرالیایی ها شایع است و 16 درصد از کل جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین شایع ترین علت ناتوانی در استرالیا است که 28 درصد از کل جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد و هر سال 4.8 میلیارد دلار برای اقتصاد هزینه دارد.

این می تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و علاوه بر درد، بیماران معمولا از ناراحتی های جسمی و روانی نیز رنج می برند. طبق تعریف، کمردرد مزمن دردی است که بیش از سه ماه طول کشیده باشد.

مدیریت معاصر کمردرد مزمن معمولاً شامل آموزش درد و تمرینات ترکیبی مانند وزن بدن و تمرینات اصلی است. با این حال، یک مطالعه جدید منتشر شده در توانبخشی بالینی توسط محققان UNSW سیدنی پیشنهاد می شود که تمرین سبک پاورلیفتینگ جایگزین ایمن و موثر برای این حرکات وزن بدن است.

“یافته های کلیدی این مقاله این بود که پاورلیفتینگ برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن زمانی که با آموزش در مورد نحوه عملکرد درد همراه شود، ایمن و موثر است. این با تمرینات سنتی تر وزن بدن و تمرینات اصلی مقایسه شد و ما تفاوتی بین گروه ها پیدا نکردیم. دکتر میچل گیبز از دانشکده علوم بهداشت در پزشکی و سلامت UNSW توضیح داد.

شکاف در ادبیات کنونی

این مقاله یک شکاف در ادبیات را از نظر اینکه آیا هر حالت ورزشی با آموزش درد همراه است یا خیر، برجسته کرد. هدف از این مطالعه مقایسه تمرین کلیستنیک کلی با یک برنامه سبک پاورلیفتینگ، هر دو همراه با آموزش مداوم درد، برای کمردرد مزمن بود.

“در چارچوب متن، این مطالعه ادامه می دهد که آموزش ورزش و درد می تواند به افراد مبتلا به کمردرد مزمن کمک کند. تازگی این مطالعه این است که یکی از اولین مواردی است که انواع مختلف تمرینات را در صورت جفت شدن با یکسان بررسی می کند. آنچه که این به ما می گوید این است که ورزش به هر شکلی می تواند مفید باشد، به این معنی که ما می توانیم بهترین برنامه را برای فرد تجویز کنیم نه برای شرایط،” دکتر گیبز گفت.

دکتر گیبز گفت که مفهوم اصلی این یافته این است که ورزش برای کمردرد مزمن نیازی به استفاده از روش های سنتی سیستماتیک ندارد و بلند کردن اجسام هم بی خطر و هم به همان اندازه موثر است. “این مهم است زیرا به این معنی است که ما قادریم دوز مناسب ورزش را برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن انجام دهیم تا به نتایج مثبت مرتبط با سلامتی دست یابیم، نه اینکه تجویز خود را فقط بر روی افراد کمردرد متمرکز کنیم.”

در طول مطالعه، گروه پاورلیفتینگ حداکثر یک تکرار (1RM) را برای اسکات، پرس روی نیمکت و ددلیفت انجام دادند، به این معنی که آنها بیشترین وزنی را که می توانستند برای یک تکرار بلند کردند. دکتر گیبز توضیح داد: «این به ما نشان می‌دهد که برای افرادی که کمردرد مزمن دارند، نباید از بارگیری اجتناب کرد.

ابزارهای بیشتر برای پزشکان برای درمان کمردرد

محققان گفتند که در مورد اینکه چگونه این یافته‌ها می‌تواند به پزشکان مبتنی بر ورزش برای درمان افراد مبتلا به کمردرد مزمن کمک کند خوش‌بین هستند.

گزارش شده است که 50 تا 70 درصد از افراد مبتلا به کمردرد مزمن به یک برنامه ورزشی پایبند نیستند، که ممکن است به دلیل ماهیت سفت و سخت و منظم ورزش تجویز شده باشد. تمرکز بر این عناصر کلیدی ورزش، مانند لذت بردن و پایبندی با دادن نمایندگی فردی در فرآیند مشاوره.”

دکتر گیبز گفت که این یافته ها ابزارهای بیشتری را در جعبه ابزار استعاری در اختیار پزشکان قرار می دهد تا بتوانند به بسیاری از استرالیایی های مبتلا به کمردرد مزمن دسترسی پیدا کنند و به آنها کمک کنند. علاوه بر این، توانایی دوز مناسب ورزش برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن برای دستیابی به نتایج مرتبط با سلامت، به پزشکان اجازه می‌دهد تا فواید گسترده‌تر درگیر شدن در فعالیت‌های بدنی را اولویت‌بندی کرده و افراد را آگاه کنند.

نویسندگان مطالعه اذعان دارند که محدودیت اصلی این مطالعه، تبلیغ به عنوان یک کارآزمایی مبتنی بر ورزش است، که قبلاً به عنوان یک سوگیری بالقوه برای استخدام بیمارانی با باورهای مثبت در مورد فعالیت بدنی پیشنهاد شده بود. این روش استخدام ممکن است امتیاز بالینی و رفتاری اولیه پایین را در مقایسه با ادبیات قبلی توضیح دهد.

دکتر گیبز گفت که تحقیقات بیشتری برای درک اینکه آیا مشارکت افراد در فرآیند تجویز برای یافتن نوع تمرینی که به بهترین نحو برای فرد سودمند است – با توجه به سلامت کلی و پایبندی – نتایج بهتری را برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن فراهم می‌کند، مورد نیاز است.


ورزش در آب باعث کاهش درد، ناتوانی ناشی از کمردرد مزمن می شود


اطلاعات بیشتر:
میچل تی گیبس و همکاران، آیا یک برنامه تمرینی الهام گرفته شده از پاورلیفتینگ، آموزش درد را در مقایسه با ورزش با وزن بدن برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن، تحسین می کند؟ یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده چند مرکزی، تک سوکور، توانبخشی بالینی (2022). DOI: 10.1177/02692155221095484

ارائه شده توسط دانشگاه نیو ساوت ولز

نقل قول: مطالعه جدید نشان می‌دهد که پاورلیفتینگ به اندازه ورزش با وزن بدن برای کمردرد مزمن مؤثر است (۲۰۲۲، ۱۱ مه) که در ۱۲ مه ۲۰۲۲ از https://medicalxpress.com/news/2022-05-powerlifting-effective-bodyweight-chronic بازیابی شده است. -pain.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.