آخرین مطالب

آیا می خواهید خطر سکته مغزی را کاهش دهید؟ کمتر بنشین بیشتر حرکت کن کارهای خانه را انجام دهید.


سکته

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

تصور کنید که هر روز چهار بار پشت سر هم فیلم «بتمن» را تماشا می‌کنید یا در یک رفت‌وآمد روزانه مسافت 390 مایلی را در هر طرف رانندگی می‌کنید. انتخاب ناخوشایند حدود 12 ساعت طول می کشد – یا همان مدت زمانی که اکثر آمریکایی ها در طول روز روی صندلی می مانند.

عواقب خطرناک عدم تحرک طولانی مدت در انسان به طور گسترده ای شناخته شده است. نشستن زیاد منجر به افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سایر بیماری های مزمن از جمله افسردگی می شود. برای جبران عوارض جانبی شدید سبک زندگی بی تحرک، پزشکان به بزرگسالان توصیه می کنند حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​تا شدید در هفته انجام دهند.

با این حال، یک مطالعه جدید از دانشگاه ایالتی سن دیگو، منتشر شده در شبکه JAMA باز است، دریافت که انجام فعالیت های روزانه با شدت کمتر مانند کارهای خانه می تواند به طور قابل توجهی خطر سکته را کاهش دهد.

استیون هوکر، رئیس کالج بهداشت و خدمات انسانی SDSU و محقق ارشد این مطالعه کوهورت می‌گوید: «فعالیت بدنی با شدت نور می‌تواند شامل جاروبرقی، جارو کردن زمین، شستن ماشین، قدم زدن در اوقات فراغت، حرکات کششی یا بازی کردن باشد.

ما مشاهده کردیم که هم فعالیت بدنی و هم کم تحرکی به طور مستقل بر خطر سکته تأثیر می گذارد. تحقیقات ما نشان می دهد که استراتژی های پیشگیری از سکته باید بر هر دو تمرکز داشته باشد.

هوکر و همکارانش میزان زمان بی تحرکی شرکت کنندگان و مدت و شدت فعالیت بدنی را در 7600 بزرگسال 45 ساله و بالاتر اندازه گیری کردند و سپس داده ها را با بروز سکته در شرکت کنندگان در طی هفت سال مقایسه کردند.

آنها دریافتند افرادی که به مدت 13 ساعت یا بیشتر در روز بی تحرک بودند، 44 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی بودند.

هوکر، هماهنگ کننده سابق پروژه پیری فعال کالیفرنیا با سابقه، گفت: یافته ها قوی تر هستند زیرا فعالیت و رفتارهای بی تحرک با یک شتاب سنج اندازه گیری شد و داده های بسیار دقیق تری نسبت به مطالعات قبلی که بر معیارهای خود گزارش شده بود ارائه می کرد. تحقیق در مورد سبک زندگی سالم برای افراد مسن.

شرکت‌کنندگان در مطالعه از شتاب‌سنج روی لگن استفاده می‌کردند، یک آشکارساز حرکت حساس که دقیقاً فعالیت بدنی و مدت زمان نشستن و عدم تحرک را ثبت می‌کرد.

اگرچه تلفن‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند شجاعانه تلاش می‌کنند آمریکایی‌ها را برای حرکت بیشتر تشویق کنند، درصد تکان‌دهنده‌ای از بزرگسالان به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند. CDC گزارش می دهد که تنها 23٪ از بزرگسالان ایالات متحده توصیه های هفتگی را برای فعالیت های هوازی و تقویت عضلات انجام می دهند.

اما، اگر 10000 گام در روز یا بستن حلقه ورزش روی ساعت شما دور از دسترس به نظر می رسد، هوکر می گوید که بلند شدن و انجام حتی ده دقیقه فعالیت بدنی سبک تا متوسط ​​چند بار در طول روز یک استراتژی موثر در کاهش این وضعیت است. احتمال سکته مغزی

هوکر می‌گوید: «برای سلامت کلی قلب و مغز، بیشتر با ظرفیت خود حرکت کنید و کمتر بنشینید».


کاهش زمان بی تحرکی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد


اطلاعات بیشتر:
استیون پی هوکر و همکاران، انجمن زمان نشستن و فعالیت بدنی اندازه‌گیری شده با شتاب‌سنج با خطر سکته مغزی در میان بزرگسالان آمریکایی، شبکه JAMA باز است (2022). DOI: 10.1001/jamanetworkopen.2022.15385

ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی سن دیگو

نقل قول: آیا می خواهید خطر سکته مغزی را کاهش دهید؟ کمتر بنشین بیشتر حرکت کن کارهای خانه را انجام دهید. (2022، 7 ژوئن) در 7 ژوئن 2022 از https://medicalxpress.com/news/2022-06-chores.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.