آخرین مطالب

ذهن آگاهی با قرص اضطراب در مطالعه مطابقت دارد


مدیتیشن ذهن آگاهی به عنوان یک داروی استاندارد برای درمان اضطراب در اولین مقایسه سر به سر عمل کرد.

این مطالعه یک برنامه تمرکز حواس پرکاربرد را آزمایش کرد که شامل ۲ ساعت و نیم کلاس در هفته و ۴۵ دقیقه تمرین روزانه در خانه است. شرکت کنندگان به طور تصادفی در برنامه یا استفاده روزانه از یک داروی ژنریک که با نام تجاری Lexapro برای افسردگی و اضطراب فروخته می شد، قرار گرفتند.

پس از دو ماه، اضطراب که در مقیاس شدت اندازه گیری شد در هر دو گروه حدود 30 درصد کاهش یافت و در طول چهار ماه بعد به کاهش خود ادامه داد.

نتایج مطالعه که روز چهارشنبه در مجله JAMA Psychiatry منتشر شد، به موقع است. در ماه سپتامبر، یک کارگروه با نفوذ بهداشتی ایالات متحده غربالگری اضطراب روتین را برای بزرگسالان توصیه کرد و گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که اخیراً نرخ‌های اضطراب جهانی افزایش یافته است که مربوط به نگرانی‌ها در مورد همه‌گیری، ناآرامی‌های سیاسی و نژادی، تغییرات آب و هوایی و عدم قطعیت‌های مالی است.

اختلالات اضطرابی شامل اضطراب اجتماعی، اضطراب عمومی و حملات پانیک است. افراد مبتلا از نگرانی های مداوم و مزاحم که زندگی و روابط آنها را مختل می کند، دچار مشکل می شوند. بر اساس داده های ذکر شده در توصیه های غربالگری گروه ویژه خدمات پیشگیری ایالات متحده، در ایالات متحده، اختلالات اضطرابی 40 درصد از زنان آمریکایی را در مقطعی از زندگی و بیش از 1 از هر 4 مرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

ذهن آگاهی نوعی مدیتیشن است که بر تمرکز فقط بر آنچه در لحظه اتفاق می افتد و دور انداختن افکار مزاحم تاکید می کند. جلسات اغلب با تمرینات تنفسی شروع می شود. بعدی ممکن است “اسکن بدن” باشد – فکر کردن به هر قسمت بدن به طور سیستماتیک، سر تا پا. هنگامی که افکار نگران کننده سرازیر می شوند، شرکت کنندگان یاد می گیرند که به طور خلاصه آنها را تصدیق کنند اما سپس آنها را نادیده بگیرند.

علائم به طور قابل توجهی بهبود یافت

الیزابت هوگ، نویسنده اصلی، مدیر برنامه تحقیقاتی اختلالات اضطرابی دانشگاه جورج تاون، می‌گوید به جای نشخوار فکری نگران‌کننده، «شما می‌گویید من این فکر را دارم، فعلاً آن را رها کنید». با تمرین، “رابطه افراد با افکار خود را در هنگام عدم مراقبه تغییر می دهد.”

مطالعات قبلی نشان داده اند که ذهن آگاهی بهتر از عدم درمان یا حداقل آموزش یا رفتار درمانی رسمی تر در کاهش اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات روانی موثر است. اما این اولین مطالعه ای است که آن را در برابر یک داروی روانپزشکی آزمایش می کند، و نتایج می تواند احتمال بیشتری برای پوشش هزینه های بیمه گذاران داشته باشد، که می تواند برای یک جلسه 8 هفته ای بین 300 تا 500 دلار آمریکا هزینه کند.

نتایج بر اساس حدود 200 بزرگسالی بود که این مطالعه شش ماهه را در مراکز پزشکی در واشنگتن، بوستون و نیویورک تکمیل کردند. محققان از یک مقیاس روانپزشکی از 1 تا 7 استفاده کردند که عدد بالایی نشان دهنده اضطراب شدید بود. میانگین نمره برای شرکت کنندگان قبل از شروع درمان حدود 4.5 بود. پس از دو ماه به حدود 3 کاهش یافت، سپس در هر دو گروه در سه ماهگی و شش ماهگی اندکی فرو رفت. هوگ گفت که این تغییر از نظر بالینی معنی دار بود و منجر به بهبود قابل توجه علائم شد.

ده بیمار مصرف کننده این دارو به دلیل عوارض جانبی دردسرساز احتمالاً مربوط به درمان، که شامل بی خوابی، حالت تهوع و خستگی بود، ترک تحصیل کردند. هیچ ترک تحصیلی به این دلیل در گروه ذهن آگاهی وجود نداشت، اگرچه 13 بیمار افزایش اضطراب را گزارش کردند.

شیهان فیشر روانشناس، استادیار دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: این مطالعه “درباره اینکه چگونه ذهن آگاهی می تواند مفید باشد در صورت تمرین موثر تایید می کند.”

دکتر اسکات کراکوور، روانپزشک در بیمارستان زوکر هیلساید در نیویورک، گفت که درمان های تمرکز حواس اغلب برای بیماران خفیف مضطرب بهترین کار را دارد. او آنها را همراه با دارو برای بیماران مبتلا به اضطراب شدیدتر تجویز می کند.

او خاطرنشان کرد که بسیاری از مردم احساس می کنند زمانی برای مدیتیشن ذهن آگاهی ندارند، به ویژه جلسات حضوری مانند جلسات مورد مطالعه. کراکوور که او نیز نقشی در این مطالعه نداشته است، گفت که آیا نتایج مشابهی با آموزش آنلاین یا برنامه های تلفنی بدست می آید یا خیر، ناشناخته است.

اولگا کانیسترارو، نویسنده ای آزاد در کین، نیوهمپشایر، در یک مطالعه قبلی در زمینه ذهن آگاهی به رهبری هوگ شرکت کرد و می گوید که این مطالعه به او آموخت که “در وضعیت ذهنی خودم مداخله کند.”

او گفت که در طول یک جلسه، فقط اذعان به اینکه در هر نقطه از بدنش تنش احساس می کند، به او کمک کرد تا آرام شود.

Cannistraro 52 ساله دارای اختلال اضطراب فراگیر است و هرگز برای آن دارو مصرف نکرده است. او گفت که او یک مادر مجرد بود که در آن مطالعه قبلی در بخش فروش کار می کرد – شرایطی که زندگی را به ویژه استرس زا می کرد. او از آن زمان ازدواج کرده، شغل خود را عوض کرده است و کمتر احساس اضطراب می کند، اگرچه هنوز از تکنیک های تمرکز حواس استفاده می کند.


بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم موسسه پزشکی هاوارد هیوز حمایت می‌شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.