اقدامات بیشتر، فعالیت بدنی متوسط ​​می تواند زوال عقل، خطر اختلال شناختی را کاهش دهد


زنان مسن در حال راه رفتن

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط دانشکده بهداشت عمومی هربرت ورتهایم و علوم طول عمر انسان در دانشگاه کالیفرنیا سن انجام شد، زنان سالخورده در صورت پیاده روی روزانه و فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید، کمتر در معرض آسیب شناختی خفیف یا زوال عقل هستند. دیگو

در 25 ژانویه 2023، نسخه آنلاین آلزایمر و زوال عقلاین تیم گزارش داد که در بین زنان 65 ساله یا بالاتر، هر 31 دقیقه بیشتر در روز فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید با 21 درصد کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف یا زوال عقل همراه بود. همچنین با هر 1865 گام روزانه اضافی، ریسک 33 درصد کمتر بود.

نویسنده ارشد آندریا لاکروکس، دکتری، MPH، استاد برجسته دانشگاه گفت: با توجه به اینکه شروع زوال عقل 20 سال یا بیشتر قبل از بروز علائم شروع می شود، مداخله اولیه برای به تاخیر انداختن یا جلوگیری از زوال شناختی و زوال عقل در میان سالمندان ضروری است. دانشکده بهداشت عمومی و علم طول عمر انسان هربرت ورتهایم در UC San Diego.

در حالی که انواع مختلفی وجود دارد، زوال عقل یک وضعیت عصبی ناتوان کننده است که می تواند باعث از دست دادن حافظه، توانایی فکر کردن، حل مشکل یا استدلال شود. اختلال شناختی خفیف مرحله اولیه از دست دادن حافظه یا مشکلات فکری است که به شدت زوال عقل نیست.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، زوال عقل بیش از 5 میلیون نفر را در این کشور تحت تاثیر قرار داده است. پیش بینی می شود این رقم تا سال 2050 دو برابر شود.

زنان بیشتری نسبت به مردان با زوال عقل زندگی می کنند و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا هستند.

LaCroix گفت: “فعالیت بدنی به عنوان یکی از سه روش امیدوارکننده برای کاهش خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر شناخته شده است. پیشگیری مهم است زیرا زمانی که زوال عقل تشخیص داده می شود، کاهش یا معکوس کردن آن بسیار دشوار است. هیچ درمانی وجود ندارد.”

با این حال، از آنجایی که تعداد کمی از مطالعات بزرگ معیارهای حرکتی و نشستن را در رابطه با اختلال شناختی خفیف و زوال عقل بررسی کرده اند، بسیاری از تحقیقات منتشر شده در مورد ارتباط فعالیت بدنی و رفتار بی تحرک با زوال شناختی و زوال عقل مبتنی بر معیارهای گزارش شده توسط خود فرد است. نویسنده اول، استیو نگوین، دکترای MPH، محقق فوق دکتری در دانشکده بهداشت عمومی هربرت ورتهایم گفت.

برای این مطالعه، محققان داده‌های 1277 زن را به عنوان بخشی از دو مطالعه جانبی ابتکار سلامت زنان (WHI) – مطالعه حافظه WHI (WHIMS) و مطالعه فعالیت فیزیکی عینی و سلامت قلبی عروقی (OPACH) نمونه‌برداری کردند. این زنان شتاب‌سنج‌های درجه تحقیقاتی می‌پوشیدند و تا هفت روز فعالیت‌های روزانه خود را انجام می‌دادند تا معیارهای دقیقی از فعالیت بدنی و نشستن به دست آورند.

ردیاب‌های فعالیت نشان دادند که زنان به طور متوسط ​​3216 قدم، 276 دقیقه فعالیت بدنی سبک، 45.5 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید و 10.5 ساعت نشستن در روز داشتند. نمونه هایی از فعالیت بدنی سبک می تواند شامل کارهای خانه، باغبانی یا پیاده روی باشد. فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید می تواند شامل پیاده روی سریع باشد.

یافته‌های مطالعه همچنین نشان داد که میزان بیشتر نشستن و نشستن طولانی‌مدت با خطر بالاتر اختلال شناختی خفیف یا زوال عقل مرتبط نیست.

نگوین گفت، این اطلاعات روی هم از اهمیت بالینی و سلامت عمومی برخوردار است، زیرا اطلاعات منتشر شده کمی در مورد میزان و شدت فعالیت بدنی مورد نیاز برای کاهش خطر زوال عقل وجود دارد.

نگوین می‌گوید: «بزرگ‌سالان را می‌توان تشویق کرد تا حرکات حداقل با شدت متوسط ​​را افزایش دهند و هر روز گام‌های بیشتری بردارند تا خطر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف و زوال عقل را کاهش دهند.»

یافته‌های مربوط به گام‌های روزانه به‌ویژه قابل توجه است، زیرا گام‌ها توسط انواع دستگاه‌های پوشیدنی که به طور فزاینده‌ای توسط افراد استفاده می‌شوند ثبت می‌شوند و می‌توانند به آسانی مورد استفاده قرار گیرند.

نویسندگان گفتند که تحقیقات بیشتری در میان جمعیت‌های مختلف از جمله مردان مورد نیاز است.

اطلاعات بیشتر:
استیو نگوین و همکاران، فعالیت بدنی و نشستن با شتاب‌سنج را با اختلالات شناختی خفیف یا زوال عقل احتمالی در میان زنان مسن‌تر اندازه‌گیری کردند. آلزایمر و زوال عقل (2023). DOI: 10.1002/alz.12908

ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا – سن دیگو

نقل قول: مراحل بیشتر، فعالیت بدنی متوسط ​​می تواند زوال عقل را کاهش دهد، خطر اختلال شناختی (2023، 25 ژانویه) در 25 ژانویه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-01-moderate-physical-dementia-cognitive-impairment.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.