آخرین مطالب

10 دقیقه بیشتر فعالیت روزانه می تواند سالانه جان 110000 آمریکایی را نجات دهد


10 دقیقه بیشتر فعالیت روزانه می تواند سالانه جان 110000 آمریکایی را نجات دهد

آمریکایی ها، از آن صندلی بلند شوید و حرکت کنید.

یک مطالعه بزرگ گزارش می دهد که اگر همه افراد بین 40 تا 85 سال فقط 10 دقیقه بیشتر در روز فعال باشند، می تواند جان بیش از 110000 آمریکایی را در سال نجات دهد.

پدرو سنت موریس، محقق ارشد شاخه اپیدمیولوژی متابولیک در موسسه ملی سرطان ایالات متحده در بتسدا، می گوید: “پیش بینی های ما بر اساس 10 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید است. اگر پیاده روی سریع باشد، مهم است. “

محققان دریافتند که ورزش اضافی برای همه مفید است – سفیدپوستان، سیاه پوست، آسیایی و اسپانیایی، مردان و زنان.

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از 4800 بزرگسال میانسال و مسن را که بخشی از یک مطالعه دولتی بهداشت و تغذیه بین سال‌های 2003 و 2006 بودند، بررسی کردند. به مدت هفت روز، شرکت‌کنندگان برای ثبت فعالیت‌های خود از مانیتور استفاده کردند. محققان سپس داده های مرگ و میر در سراسر کشور را بررسی کردند تا ببینند چه تعداد تا پایان سال 2015 جان باخته اند.

نتیجه: ورزش نتیجه زیادی داد.

افزودن 10 دقیقه ورزش، خطر مرگ شرکت کنندگان را در این دوره تا 7 درصد کاهش داد. 20 دقیقه اضافی خطر را تا 13 درصد کاهش می دهد. یافته ها نشان داد و نیم ساعت بیشتر فعالیت متوسط ​​تا شدید خطر مرگ را تا 17 درصد کاهش می دهد.

به عبارت دیگر، 20 دقیقه ورزش اضافی می تواند از حدود 210000 مرگ در سال جلوگیری کند و 30 دقیقه بیشتر می تواند از بیش از 270000 مرگ جلوگیری کند.

دکتر دیوید کاتز، رئیس True Health Initiative، یک سازمان غیرانتفاعی که زندگی سالم را به عنوان بهترین راه برای پیشگیری از بیماری ترویج می‌کند، یافته‌های مطالعه را بررسی کرد.

کاتز خاطرنشان کرد که این مطالعه دلیل علت و معلولی را اثبات نمی کند که ورزش اضافی از مرگ زودرس جلوگیری می کند. اما، او افزود، “حتی بخشی از چنین مزایایی اهمیت زیادی برای سلامت عمومی خواهد داشت.”

در حالی که این مطالعه علل خاصی از مرگ را بررسی نکرد، سنت موریس خاطرنشان کرد که برخی از شایع‌ترین آنها در ایالات متحده – بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان‌ها – “ممکن است در بزرگسالانی که فعالیت بیشتری دارند، پیشگیری شود.”

دستورالعمل های فعالیت بدنی دولت ایالات متحده برای آمریکایی ها توصیه می کند:

  • حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط؛ 75 دقیقه ایروبیک شدید؛ یا ترکیبی از هر دو، در طول هفته پخش شود.
  • فعالیت های تقویت کننده عضلات با شدت متوسط ​​تا زیاد (مانند مقاومت یا وزنه زدن) حداقل دو روز در هفته.
  • زمان کمتری برای نشستن (حتی فعالیت با شدت نور می تواند برخی از خطرات کم تحرکی را جبران کند.)
  • حداقل 300 دقیقه (5 ساعت) در هفته فعال بودن.
  • افزایش تدریجی میزان و شدت فعالیت در طول زمان.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده تخمین می زند که بیش از 60 درصد از بزرگسالان آمریکایی میزان فعالیت توصیه شده را ندارند. و تقریباً یک چهارم آنها اصلاً فعال نیستند.

با این حال، طبق یک مطالعه در سال 2021 منتشر شده در مجله سوسیوس، تعداد بیشتری از آمریکایی ها نسبت به قبل در طول این همه گیری شروع به ورزش کردند. محققان کانادایی دریافتند که در سال 2019 حدود 73 درصد از آمریکایی ها در برخی فعالیت های بدنی یا ورزش شرکت کردند. در سال 2020، با گسترش همه‌گیری، این تعداد به 83 درصد افزایش یافت. همچنین، در هفته گذشته، 76 درصد از آمریکایی‌های مورد بررسی گفتند که برای پیاده‌روی، پیاده‌روی یا ورزش به بیرون رفته‌اند.

اضافه کردن فعالیت به روزتان نباید کار سختی باشد. کاتز خاطرنشان کرد: پیاده‌روی برای ورزش، دوچرخه‌سواری برای تفریح ​​یا حمل‌ونقل، کار با دستگاه‌های کاردیو، رقصیدن و انجام ورزش‌هایی مانند تنیس یا گلف، همگی می‌توانند کمک کنند.

نظافت خانه، کار در حیاط و بازی با بچه ها راه های دیگری برای افزایش سطح فعالیت شما هستند. پارک کردن دورتر از مقصد و پیاده روی بقیه راه یک استراتژی آسان است. راهپیمایی در محل در حالی که تلویزیون تماشا می کنید یا بیشتر از پله ها بالا می روید نیز می تواند کمک کننده باشد.

کاتز گفت: «شواهد فراوان از منابع مختلف نشان می‌دهد که تمام فعالیت‌های بدنی به یک فایده مشترک کمک می‌کنند.

وی افزود: «این یادآوری دیگری از پتانسیل عمیق استفاده از شیوه‌های زندگی به عنوان بهترین دارو برای پیشگیری از بیماری، ارتقای سلامت، افزودن سال‌ها به زندگی و افزودن عمر به سال‌ها است».

کاتز گفت که ایجاد این دانش مشترک و توانمندسازی همه برای عمل بر اساس آن دانش باید یک اولویت بهداشت عمومی و فرهنگی باشد.

یافته‌ها در 24 ژانویه به صورت آنلاین منتشر شد JAMA Internal Medicine.


ورزش، چه مداوم و چه پراکنده، خطر مرگ را کاهش می دهد


اطلاعات بیشتر:
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اطلاعات بیشتری در مورد مزایای ورزش دارند.

Pedro F. Saint-Maurice و همکاران، تعداد تخمینی از مرگ و میرهای پیشگیری شده از طریق افزایش فعالیت بدنی در میان بزرگسالان ایالات متحده، JAMA Internal Medicine (2022). DOI: 10.1001/jamainternmed.2021.7755

روز سلامتی 2022. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: 10 دقیقه فعالیت روزانه اضافی می تواند سالانه جان 110000 آمریکایی را نجات دهد (2022، 25 ژانویه) که در 25 ژانویه 2022 از https://medicalxpress.com/news/2022-01-extra-minutes-daily-annually.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.