آخرین مطالب

مطالعه نشان می دهد که نشستن بیشتر با افزایش احساس افسردگی و اضطراب مرتبط است


نشستن بیشتر با افزایش احساس افسردگی، اضطراب مرتبط است • سرویس اخبار • دانشگاه ایالتی آیووا

این مطالعه نشان داد افرادی که بین آوریل تا ژوئن 2020 مدت زمان بیشتری را در حالت نشسته سپری می کنند، احتمالاً علائم افسردگی بیشتری دارند. اعتبار: قرارداد مجوز رسانه رایگان Canva/Free

از آنجایی که مردم در ماه های اولیه شیوع کووید-19 به دستورات ماندن در خانه پایبند بودند یا در انزوا قرار گرفتند، رفت و آمدهای روزانه به درهم ریختگی بین اتاق خواب و اتاق نشیمن تبدیل شد. با کلیک کردن روی پیوندهای بزرگ‌نمایی، زمان صرف شده برای پیاده‌روی به اتاق‌های جلسه پاک می‌شود و نتفلیکس به زمانی اختصاص می‌یابد که در غیر این صورت به باشگاه اختصاص داده شده است.

به طور خلاصه، بسیاری از مردم به طور ناگهانی در هنگام شروع همه‌گیری بی‌تحرک‌تر شدند. تحقیقات اخیر منتشر شده نشان می دهد افرادی که مدت زمان بیشتری را بین آوریل و ژوئن 2020 به نشستن ادامه می دهند، احتمالاً علائم افسردگی بیشتری دارند. بررسی دقیق تر در مورد این ارتباط می تواند در کمک به افراد در بهبود سلامت روان خود نقش داشته باشد.

جاکوب مایر، استادیار حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی آیووا و نویسنده اصلی این مقاله، گفت: نشستن یک رفتار یواشکی است. “این کاری است که ما همیشه بدون فکر کردن به آن انجام می دهیم.”

به عنوان مدیر آزمایشگاه رفاه و ورزش در ISU، مایر و تیمش به چگونگی ارتباط فعالیت بدنی و رفتارهای بی تحرک با سلامت روان و اینکه چگونه تغییرات در آنها بر نحوه تفکر، احساس و درک مردم از جهان تأثیر می گذارد، نگاه می کنند.

مایر گفت: «در مارس 2020، ما می‌دانستیم که کووید روی رفتار ما و کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم به روش‌های عجیب و غریب و بدبو که نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم، تأثیر می‌گذارد.

مایر و تیمی از محققان برای دریافت تصویری فوری از این تغییرات، پاسخ های نظرسنجی را از بیش از 3000 شرکت کننده در مطالعه از 50 ایالت و ناحیه کلمبیا دریافت کردند. شرکت‌کنندگان خود گزارش دادند که چقدر زمان صرف انجام فعالیت‌هایی مانند نشستن، تماشای صفحه نمایش و ورزش کردند و این رفتارها در مقایسه با زمان‌های قبل از همه‌گیری چگونه است. با استفاده از مقیاس های بالینی استاندارد، آنها همچنین تغییراتی را در بهزیستی ذهنی خود نشان دادند (مانند افسردگی، اضطراب، احساس استرس، تنهایی).

مایر می‌گوید: «ما می‌دانیم زمانی که فعالیت بدنی و زمان نمایش صفحه نمایش افراد تغییر می‌کند، به طور کلی به سلامت روان آن‌ها مربوط می‌شود، اما قبلاً داده‌های جمعیت زیادی مانند این را در پاسخ به یک تغییر ناگهانی ندیده‌ایم.»

داده‌های نظرسنجی نشان داد شرکت‌کنندگانی که دستورالعمل‌های فعالیت بدنی ایالات متحده (یعنی 2.5-5 ساعت فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در هر هفته) را قبل از همه‌گیری رعایت می‌کردند، مدت کوتاهی پس از محدودیت‌های مرتبط با کووید-19، به طور متوسط ​​​​32٪ فعالیت بدنی خود را کاهش دادند. وارد عمل شد. همین شرکت کنندگان گزارش کردند که احساس افسردگی، اضطراب و تنهایی بیشتری داشتند. مایر و همکارانش یافته های خود را در مجله منتشر کردند مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی سال گذشته

آخرین مقاله مایر در مرزها در روانپزشکی به عنوان پیگیری برای مشاهده اینکه آیا رفتارها و سلامت روان شرکت کنندگان در طول زمان تغییر کرده است یا خیر. شرکت کنندگان همان نظرسنجی را هر هفته بین آوریل و ژوئن پر کردند.

مایر گفت: “در مطالعه دوم، ما دریافتیم که به طور متوسط، مردم شاهد بهبود سلامت روان خود در طول دوره هشت هفته ای بودند.” “مردم خود را با زندگی در این بیماری همه گیر سازگار کردند. اما برای افرادی که زمان نشستن آنها بالا بود، علائم افسردگی آنها به طور متوسط ​​مانند سایرین بهبود پیدا نکرد.”

شرکت‌کنندگانی که بخش زیادی از روز خود را در حالت نشسته سپری می‌کردند، بهبود سلامت روانی را تجربه کردند.

مایر تأکید کرد که یافتن «ارتباط» بین نشستن و سلامت روان با گفتن اینکه نشستن بیشتر باعث افسردگی می‌شود، یکسان نیست. او گفت که ممکن است افرادی که افسرده‌تر بودند بیشتر می‌نشستند یا افرادی که بیشتر می‌نشستند افسرده‌تر شدند. یا ممکن است عامل دیگری وجود داشته باشد که محققان آن را شناسایی نکرده باشند.

مایر گفت: «مطمئناً ارزش بررسی بیشتر را دارد. “من فکر می کنم آگاهی از برخی از تغییرات ظریفی که در طول همه گیری ایجاد کرده ایم و اینکه چگونه ممکن است مفید یا مضر باشند، بسیار مهم است زیرا ما به طرف دیگر زندگی همه گیر نگاه می کنیم.”

میر گفت که شروع و ترک یک عادت بسیار دشوار است، حتی زمانی که کسی بخواهد رفتار خود را تغییر دهد. اما او امیدوار است که افراد بیشتری متوجه شوند که حتی کمی حرکت می‌تواند خلق و خوی و سلامت روانی آن‌ها را بهبود بخشد و سعی کنند راه‌هایی برای ایجاد آن در روزگار خود بیابند.

مایر به افراد توصیه می‌کند هنگام نشستن طولانی مدت استراحت کنند.

مایر گفت: «اگر دیگر برای جلسات حضوری در سالن راه نمی‌روید، همچنان می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه قبل و بعد از تماس زوم، این استراحت را از نشستن در نظر بگیرید.

افرادی که از خانه کار می‌کنند می‌توانند قبل و بعد از روز کاری در اطراف بلوک قدم بزنند تا رفت‌وآمدهای قبل از همه‌گیری را تقلید کنند، که می‌یر گفت می‌تواند از نظر جسمی و ذهنی برای افراد مفید باشد و به ساختار روز کمک کند.

محققان کالج ترینیتی دوبلین، دانشگاه دوبلین و دانشگاه لیمریک در این تحقیق مشارکت داشتند.


جایگزینی زمان صرف شده برای نشستن با خواب یا فعالیت سبک ممکن است خلق و خوی شما را بهبود بخشد


اطلاعات بیشتر:
Jacob D. Meyer و همکاران، زمان نشستن زیاد یک عامل خطر رفتاری برای بهبود کم‌تر افسردگی در طول 8 هفته از همه‌گیری COVID-19 در آوریل تا مه 2020 است. مرزها در روانپزشکی (2021). DOI: 10.3389/fpsyt.2021.741433

ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی آیووا

نقل قول: مطالعه نشان می دهد که نشستن بیشتر با افزایش احساس افسردگی، اضطراب مرتبط است (2021، 8 نوامبر) در 8 نوامبر 2021 از https://medicalxpress.com/news/2021-11-linked-depression-anxiety.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.